Tabela wskaźników GRI
Numer wskaźnika | Nazwa wskaźnika GRI | Odniesienie do innych wskaźników CSR | Wskaźnik raportowany | Umiejscowienie w raporcie |
---|---|---|---|---|
Standardowe Informacje - Ogólne | ||||
Strategia i analiza | ||||
G4-1 | Oświadczenie kierownictwa najwyższego szczebla (np. dyrektora wykonawczego, prezesa zarządu lub innej osoby o równoważnej pozycji) na temat znaczenia zrównoważonego rozwoju dla organizacji i jej strategii | TAK | Wprowadzenie do Raportu | |
G4-2 | Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk | TAK | Nasz wpływ - Kim jesteśmy Nasz wpływ - Nasze podejście Nasz wpływ - Integracja cyfrowa Nasz wpływ - Bezpieczna sieć Nasz wpływ - Ciekawy zespół Nasz wpływ - Czyste środowisko O raporcie | |
Profil organizacyjny | ||||
G4-3 | Nazwa organizacji | TAK | Orange w Polsce | |
G4-4 | Główne marki, produkty i / lub usługi | TAK | Orange w Polsce | |
G4-5 | Lokalizacja siedziby głównej organizacji | TAK | O raporcie | |
G4-6 | Liczba krajów, w których działa organizacja oraz podanie nazw tych krajów, gdzie zlokalizowane są główne operacje organizacji lub tych, które są szczególnie adekwatne w kontekście treści raportu | TAK | Orange w Polsce Orange na świecie | |
G4-7 | Forma własności i struktura prawna organizacji | TAK | Ład korporacyjny | |
G4-8 | Obsługiwane rynki z zaznaczeniem zasięgu geograficznego, obsługiwanych sektorów, charakterystyki klientów / konsumentów i beneficjentów | TAK | Orange w Polsce Orange na świecie | |
G4-9 | Skala działalności | TAK | Orange w Polsce Kluczowe dane - Kim jesteśmy | |
G4-10 | Łączna liczba pracowników według typu zatrudnienia, rodzaju, umowy o pracę i regionu w podziale na płeć | UNGC | TAK | Kluczowe dane - Ciekawy zespół |
G4-11 | Procent pracowników objętych umowami zbiorowymi | OECD UNGC |
TAK | Dialog z pracownikami |
G4-12 | Opis łańcucha dostaw | TAK | Łańcuch dostaw | |
G4-13 | Znaczące zmiany w raportowanym okresie dotyczące rozmiaru, struktury, formy własności lub łańcucha wartości | TAK | Ład korporacyjny | |
G4-14 | Wyjaśnienie, czy i w jaki sposób organizacja stosuje zasadę ostrożności. | TAK | Ład korporacyjny | |
G4-15 | Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy | TAK | Etyka i wartości Usługi dla wszystkich | |
G4-16 | Członkostwo w stowarzyszeniach (takich jak stowarzyszenia branżowe) i / lub w krajowych / międzynarodowych organizacjach | TAK | Otoczenie społeczne | |
Proces identyfikacji zawartości raportu | ||||
G4-17 | Ujęcie w raporcie jednostek gospodarczych ujmowanych w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym | TAK | Orange w Polsce O raporcie | |
G4-18 | Proces definiowania treści raportu | TAK | O raporcie | |
G4-19 | Zidentyfikowane istotne aspekty wpływu społecznego i środowiskowego | TAK | Dialog z interesariuszami Nasz wpływ - Nasze podejście Nasz wpływ - Integracja cyfrowa Nasz wpływ - Bezpieczna sieć Nasz wpływ - Czyste środowisko Nasz wpływ - Ciekawy zespół | |
G4-20 | Istotność zidentyfikowanych aspektów wpływu społecznego i środowiskowego dla poszczególnych podmiotów biznesowych | TAK | Nasz wpływ - Kim jesteśmy Nasz wpływ - Nasze podejście Nasz wpływ - Integracja cyfrowa Nasz wpływ - Bezpieczna sieć Nasz wpływ - Czyste środowisko Nasz wpływ - Ciekawy zespół O raporcie | |
G4-21 | Ograniczenia raportu w stosunku do istotnych aspektów wpływu społecznego i środowiskowego, z uwzględnieniem podmiotów, spoza organizacji | TAK | Nasz wpływ - Kim jesteśmy Nasz wpływ - Nasze podejście Nasz wpływ - Integracja cyfrowa Nasz wpływ - Bezpieczna sieć Nasz wpływ - Czyste środowisko Nasz wpływ - Ciekawy zespół O raporcie | |
G4-22 | Wyjaśnienia dotyczące efektów jakichkolwiek korekt informacji zawartych w poprzednich raportach z podaniem powodów ich wprowadzenia oraz ich wpływu (np. fuzje, przejęcia, zmiana roku / okresu bazowego, charakteru działalności, metod pomiaru) | TAK | O raporcie | |
G4-23 | Znaczne zmiany w stosunku do poprzedniego raportu dotyczące zakresu, zasięgu lub metod pomiaru zastosowanych w raporcie | TAK | O raporcie | |
Anagażowanie Interesariuszy | ||||
G4-24 | Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację | TAK | Dialog i relacje | |
G4-25 | Podstawy identyfikowania i selekcji interesariuszy angażowanych przez organizację | TAK | Dialog i relacje Proces dialogu | |
G4-26 | Podejście do angażowania interesariuszy włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy | TAK | Dialog i relacje Proces dialogu | |
G4-27 | Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy oraz odpowiedź ze strony organizacji, również poprzez ich zaraportowanie | TAK | Strategia społecznej odpowiedzialności Orange Polska Nasz wpływ - Nasze podejście Nasz wpływ - Integracja cyfrowa Nasz wpływ - Bezpieczna sieć Nasz wpływ - Czyste środowisko Nasz wpływ - Ciekawy zespół | |
Parametry Raporty | ||||
G4-28 | Okres raportowania (np. rok obrotowy / kalendarzowy) | TAK | O raporcie | |
G4-29 | Data publikacji ostatniego raportu (jeśli został opublikowany) | TAK | O raporcie | |
G4-30 | Cykl raportowania (roczny, dwuletni itd) | TAK | O raporcie | |
G4-31 | Osoba kontaktowa | TAK | O raporcie | |
G4-32 | Indeks GRI | TAK | Tabela GRI | |
G4-33 | Polityka i obecna praktyka w zakresie zewnętrznej weryfikacji raportu. Jeśli nie zawarto takich danych w niezależnym raporcie poświadczającym, wyjaśnienie zakresu i podstaw zewnętrznej weryfikacji oraz relacji pomiędzy organizacją i zewnętrznym podmiotem poświadczającym | TAK | O raporcie | |
Ład Korporacyjny | ||||
G4-34 | Struktura nadzorcza organizacji wraz z komisjami podlegającymi pod najwyższy organ nadzorczy, odpowiedzialnymi za strategię i działania związane z wpływem organizacji w obszarze ekonomicznym, społecznym i środowiskowym. | TAK | Ład korporacyjny | |
G4-46 | Rola najwyższego kierownictwa w dokonywaniu przeglądów procesów zarządzania ryzykiem ekonomicznym, środowiskowym i społecznym. | TAK | Ład korporacyjny | |
G4-47 | Częstotliwość dokonywania przeglądów procesów zarządzania ryzykiem ekonomicznym, środowiskowym i społecznym. | TAK | Ład korporacyjny | |
Etyka i rzetelność | ||||
G4-56 | Wartości organizacji, zasady, kodeks i normy zachowań i etyki. | TAK | Etyka i wartości | |
G4 - 57 | Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy zasięgania porad na temat etycznego i zgodnego z prawem zachowania oraz kwestii związanych z integralnością organizacji (np. infolinie). | TAK | Kodeks Etyki Compliance | |
G4 - 58 | Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy raportowania sytuacji dotyczących nieetycznych bądź niezwiązanych z prawem zachowań, a także kwestii związanych z integralnością organizacji (np. infolinie). | TAK | Kodeks Etyki Compliance | |
KATEGORIA: EKONOMICZNE | ||||
Aspekt: Wyniki ekonomiczne | OECD | |||
DMA: Wyniki ekonomiczne | Kim jesteśmy Nasz wpływ - Nasze podejście | |||
G4-EC1 | Bezpośrednia wartość ekonomiczna wytworzona i podzielona z uwzględnieniem przychodów, kosztów operacyjnych, wynagrodzenia pracowników, dotacji i innych inwestycji na rzecz społeczności, niepodzielonych zysków oraz wypłat dla właścicieli kapitału i instytucji państwowych. | TAK | Kim jesteśmy Nasz wpływ - Nasze podejście Kluczowe dane - Kim jesteśmy | |
G4-EC2 | Implikacje finansowe i inne ryzyka oraz szanse dla działań organizacji wynikające ze zmian klimatycznych. | TAK | Nasz wpływ - Czyste środowisko | |
Aspekt: Obecność na rynku | ||||
DMA: Obecność na rynku | Dobre relacje z pracownikami | |||
G4 - EC5 | Wysokość wynagrodzenia pracowników najniższego szczebla w stosunku do płacy minimalnej na danym rynku w głównych lokalizacjach organizacji. | TAK | 142,4% | |
Aspekt: Pośredni wpływ ekonomiczny | ||||
DMA: Pośredni wpływ ekonomiczny | Nasz wpływ - Kim jesteśmy Nasz wpływ - Nasze podejście | |||
G4-EC7 | Wkład w rozwój infrastruktury oraz świadczenie usług na rzecz społeczeństwa poprzez działania komercyjne, przekazywanie towarów oraz działania pro-bono. Wpływ tych działań na społeczeństwo. | TAK | Zaangażowanie społeczne Infrastruktura Edukacja cyfrowa | |
G4-EC8 | Zidentyfikowanie i opis znacznego pośredniego wpływu ekonomicznego wraz z wyróżnieniem skali i zakresu oddziaływania. | TAK | Nasz wpływ - Kim jesteśmy Nasz wpływ - Nasze podejście Edukacja cyfrowa Inteligentne miasta Nasz wpływ - Integracja cyfrowa | |
KATEGORIA: ŚRODOWISKOWE | OECD UNGC |
|||
Aspekt: Materiały | ||||
DMA: Materiały | Zarządzanie środowiskiem | |||
G4-EN1 | Wykorzystane materiały według wagi i objętości. | TAK | Zużycie zasobów naturalnych Kluczowe dane - czyste środowisko | |
G4-EN2 | Procent materiałów pochodzących z recyklingu wykorzystanych w procesie produkcyjnym. | TAK | Odnowa urządzeń telekomunikacyjnych | |
Aspekt: Energia | ||||
DMA: Energia | Czyste środowisko | |||
G4-EN3 | Bezpośrednie i pośrednie zużycie energii przez organizację. | TAK | Zużycie zasobów naturalnych Kluczowe dane - czyste środowisko | |
G4-EN6 | Ograniczenie zużycia energii. | TAK | Innowacje dla środowiska Kluczowe dane - czyste środowisko | |
G4-EN7 | Redukcja zapotrzebowania na energię związana z produktami i usługami. | TAK | Innowacje dla środowiska Kluczowe dane - czyste środowisko | |
Aspekt: Emisje | ||||
DMA: Emisje | Innowacje dla środowiska | |||
G4-EN16 | Łączne pośrednie emisje gazów cieplarnianych według wagi. | TAK | Zużycie zasobów naturalnych Kluczowe dane - czyste środowisko | |
G4-EN19 | Redukcja emisji gazów cieplarnianych. | TAK | Zużycie zasobów naturalnych Kluczowe dane - czyste środowisko | |
Aspekt: Ścieki i odpady | ||||
DMA: Ścieki i odpady | Efektywne zarządzanie odpadami | |||
G4-EN23 | Całkowita waga odpadów według rodzaju odpadu oraz metody postępowania z odpadem. | TAK | Efektywne zarządzanie odpadami Zużycie zasobów naturalnych Kluczowe dane - czyste środowisko | |
Aspekt: Produkty i usługi | ||||
G4-EN27 | Inicjatywy służące zmniejszeniu wpływu produktów i usług na środowisko i zakres ograniczenia tego wpływu. | TAK | Odnowa i odzyskiwanie | |
G4-EN28 | Procent odzyskanych materiałów ze sprzedanych produktów i ich opakowań, według kategorii materiału. | TAK | Czyste środowisko - Strategia CSR | |
Aspekt: Zgodność z regulacjami | ||||
DMA: Zgodność z regulacjami | Otoczenie prawne i regulacyjne | |||
G4-EN29 | Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych za nieprzestrzeganie prawa i regulacji dotyczących ochrony środowiska. | TAK | Otoczenie prawne i regulacyjne | |
Aspekt: Ocena środowiskowa dostawców | ||||
DMA: Ocena środowiskowa dostawców | Dialog z dostawcami | |||
G4-EN33 | Istotne aktualne i potencjalne zagrożenia środowiskowe w łańcuchu dostaw. | TAK | Dialog z dostawcami | |
Aspekt: Mechanizm skarg środowiskowych | ||||
DMA: Mechanizm skarg środowiskowych | Compliance | |||
G4-EN34 | Liczba skarg dotyczących wpływu środowiskowego skierowanych i rozwiązanych poprzez mechanizmy formalne. | TAK | Otoczenie prawne i regulacyjne Zarządzanie środowiskiem | |
KATEGORIA : SPOŁECZNE | ||||
Warunki pracy | OECD UNGC |
|||
Aspekt: Zatrudnienie | ||||
DMA: Zatrudnienie | Zarządzanie różnorodnością | |||
G4-LA1 | Łączna liczba nowozatrudnionych pracowników, odejść oraz wskaźnik fluktuacji pracowników według grup wiekowych, płci i regionu. | TAK | Kluczowe dane - Ciekawy zespół | |
G4-LA2 | Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin, wg głównych jednostek organizacyjnych. | TAK | Dodatkowe świadczenia | |
Aspekt: Relacje pracownicy-kierownictwo | UNGC | |||
G4-LA4 | Minimalne wyprzedzenie, z jakim informuje się o istotnych zmianach operacyjnych, wraz ze wskazaniem, czy okresy te są określone w umowach zbiorowych. | TAK | 30 dni | |
Aspekt: Bezpieczeństwo i higiena pracy | OECD | |||
DMA: BHP | BHP | |||
G4-LA5 | Procent łącznej liczby pracowników reprezentowanych w formalnych komisjach (w których skład wchodzi kierownictwo i pracownicy) ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, które doradzają w zakresie programów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz monitorują takie programy. | TAK | 100% w każdej komisji obecny jest przedstawiciel pracowników | |
G4-LA6 | Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą, wg regionów i płci. | TAK | Przyjazne środowiska pracy Kluczowe dane - Ciekawy zespół | |
G4-LA7 | Pracownicy szczególnie narażeni na choroby związane z miejscem pracy. | TAK | W firmie nie występuja stanowiska pracy, na których pracownicy narażeni byliby na choroby związane z miejscem pracy. | |
G4-LA8 | Kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy uwzględnione w formalnych porozumieniach zawartych ze związkami zawodowymi. | TAK | Związki zawodowe | |
Aspekt: Edukacja i szkolenia | OECD | |||
DMA: Edukacja i szkolenia | Zrównoważony rozwój | |||
G4-LA9 | Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia i płci. | TAK | Zrównoważony rozwój Kluczowe dane - Ciekawy zespół | |
G4-LA10 | Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego, które wspierają ciągłość zatrudnienia pracowników oraz ułatwiają proces przejścia na emeryturę. | TAK | Zrównoważony rozwój | |
G4-LA11 | Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia. | TAK | Zrównoważony rozwój Kluczowe dane - Ciekawy zespół | |
Aspekt: Różnorodność i równość szans | ||||
DMA: Różnorodność i równość szans | Zarządzanie różnorodnością | |||
G4-LA12 | Skład ciał nadzorczych i kadry pracowniczej w podziale na kategorie pracowników według płci, wieku, przynależności do mniejszości oraz innych wskaźników różnorodności. | TAK | Ład korporacyjny Zarządzanie różnorodnością Kluczowe dane - Ciekawy zespół | |
Aspekt: Równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn | ||||
DMA: Równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn | Zarządzanie różnorodnością | |||
G4-LA13 | Stosunek podstawowego wynagrodzenia mężczyzn do wynagrodzenia kobiet według zajmowanego stanowiska | TAK | Przejrzysta polityka płac | |
Aspekt: Ocena dostawców pod względem praktyk pracowniczych | ||||
DMA: Ocena dostawców pod względem praktyk pracowniczych | Dialog z dostawcami | |||
G4-LA15 | Istotne aktualne i potencjalne zagrożenia stosunków pracowniczych w łańcuchu dostaw. | TAK | Dialog z dostawcami | |
Prawa człowieka | OECD UNGC |
|||
Aspekt: Inwestycje | ||||
DMA: Inwestycje (pod katem praw człowieka) | Etyka i wartości | |||
G4-HR2 | Całkowita liczba godzin szkoleniowych na temat polityk i procedur regulujących kwestie przestrzegania praw człowieka w zakresie prowadzonej działalności oraz procent przeszkolonych pracowników. | TAK | Etyka i wartości | |
Aspekt: Przeciwdziałanie dyskryminacji | OECD UNGC |
|||
DMA: Przeciwdziałanie dyskryminacji | Etyka i wartości Zarządzanie różnorodnością | |||
G4-HR3 | Całkowita liczba przypadków dyskryminacji oraz działania naprawcze podjęte w tej kwestii. | TAK | Kodeks Etyki | |
Aspekt: Swoboda zrzeszania się i prawo do sporów zbiorowych | OECD UNGC |
|||
G4-HR4 | Działania i kluczowi dostawcy zidentyfikowani jako mogący naruszać lub stwarzać zagrożenie dla prawa do swobody zrzeszania się i prawa do sporów zbiorowych oraz inicjatywy wspierające te prawa. | TAK | W firmie nie stwierdzono takich zagrożeń. | |
Aspekt: Praca dzieci | OECD UNGC |
|||
G4-HR5 | Działania zidentyfikowane jako niosące ze sobą istotne ryzyko wykorzystywania pracy dzieci oraz środki podjęte w celu eliminacji takich przypadków | TAK | W firmie nie stwierdzono takich zagrożeń. | |
Aspekt: Praca przymusowa | ||||
G4-HR6 | Działania zidentyfikowane jako niosące za sobą istotne ryzyko wystąpienia pracy przymusowej lub obowiązkowej oraz środki podjęte w celu eliminacji takich przypadków | TAK | W firmie nie stwierdzono takich zagrożeń. | |
Aspekt: Ocena dostawców pod względem przestrzegania praw człowieka | ||||
DMA Ocena dostawców | Dialog z dostawcami | |||
G4-HR11 | Istotne aktualne i potencjalne zagrożenia praw człowieka w łańcuchu dostaw. | TAK | Dialog z dostawcami | |
Społeczność | ||||
Aspekt: Społeczność lokalna | OECD UNGC |
|||
DMA: Społeczność lokalna | Otoczenie społeczne | |||
G4-SO1 | Procent jednostek biznesowych, uwzględniających zaangażowanie społeczne, mierzenie wpływu i programy rozwojowe. | TAK | O raporcie | |
G4-SO2 | Działalność organizacji wywołująca negatywny wpływ na społeczność lokalną. | TAK | Stacje bazowe | |
Aspekt: Przeciwdziałanie korupcji | OECD UNGC |
|||
DMA: Przeciwdziałanie korupcji | Etyka i wartości | |||
G4-SO4 | Szkolenia w zakresie polityki i procedur antykorupcyjnych organizacji. | TAK | Kodeks Etyki | |
Aspekt: Udział w życiu publicznym | OECD UNGC |
|||
DMA: Udział w życiu publicznym | Compliance | |||
G4-SO6 | Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze, według krajów. | TAK | Forma nie finansuje partii politycznych, polityków i instytucji o podobnych charakterze. | |
Aspekt: Naruszenie zasad wolnej konkurencji | OECD | |||
DMA: Naruszenie zasad wolnej konkurencji | Otoczenie prawne i regulacyjne | |||
G4-SO7 | Całkowita liczba podjętych wobec organizacji kroków prawnych dotyczących przypadków naruszeń zasad wolnej konkurencji, praktyk monopolistycznych oraz ich skutki. | TAK | Otoczenie prawne i regulacyjne | |
Aspekt: Zgodność z regulacjami | OECD | |||
DMA: Zgodność z regulacjami | Otoczenie prawne i regulacyjne | |||
G4-SO8 | Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami. | TAK | Otoczenie prawne i regulacyjne | |
Aspekt: Ocena dostawców pod względem wpływu społecznego | OECD | |||
DMA: Ocena dostawców pod względem wpływu społecznego | Dialog z dostawcami | |||
G4-SO10 | Istotne aktualne i potencjalne zagrożenia społeczne w łańcuchu dostaw. | TAK | Dialog z dostawcami | |
Odpowiedzialność za produkt | OECD | |||
Aspekt: Zdrowie i bezpieczeństwo klienta | OECD | |||
DMA: Zdrowie i bezpieczeństwo klienta | Bezpiecznie w sieci | |||
G4-PR1 | Procent istotnych kategorii produktów i usług podlegających ocenie ich wpływu na zdrowie i bezpieczeństwo. | TAK | Kodeks Odpowiedzialnej Komunikacji Bezpieczne produkty i usługi | |
G4-PR2 | Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami w zakresie wpływu produktów i usług na zdrowie i bezpieczeństwo na każdym etapie cyklu życia, z uwzględnieniem rodzaju skutków. | TAK | Otoczenie prawne i regulacyjne | |
Aspekt: Oznakowanie produktów i usług | ||||
DMA: Oznakowanie produktów i usług | Kodeks Odpowiedzialnej Komunikacji | |||
G4-PR3 | Rodzaj informacji o produktach i usługach wymaganych na mocy procedur oraz procent znaczących produktów i usług podlegających takim wymogom informacyjnym. | TAK | Kodeks Odpowiedzialnej Komunikacji | |
G4-PR4 | Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania i informacji o produktach i usługach, według skutków. | TAK | Otoczenie prawne i regulacyjne | |
G4-PR5 | Wyniki badań pomiaru satysfakcji klienta. | TAK | Dialog z klientami | |
Aspekt: Komunikacja marketingowa | ||||
DMA: Komunikacja marketingowa | Kodeks Odpowiedzialnej Komunikacji | |||
G4-PR7 | Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej, z uwzględnieniem reklamy, promocji i sponsoringu, wg rodzaju skutków. | TAK | Otoczenie prawne i regulacyjne | |
Aspekt: Ochrona prywatności klienta | ||||
DMA: Ochrona prywatności klienta | Bezpieczne dane | |||
G4-PR8 | Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych. | TAK | Bezpieczne dane | |
Aspekt: Zgodność z regulacjami | ||||
G4-PR9 | Wartość pieniężna istotnych kar z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami dotyczącymi dostawy i użytkowania produktów i usług. | TAK | Otoczenie prawne i regulacyjne |