- 5,7 mld –potencjalnie ryzykownych zdarzeń w sieci monitorowanych miesięcznie
- 2 mln –potencjalnych zagrożeń w sieci odnotowywanych rocznie
- 20 tys –incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa obsługiwanych rocznie przez zespół Orange CERT
- 320 tys. km –uczniów uczestniczących w kursach e-learning o bezpieczeństwie w sieci
Dynamiczny rozwój nowych technologii łączy się z zagrożeniem nowymi formami przestępczości, którym większość z nas nie potrafi zapobiegać stawiając pierwsze kroki w cyfrowym świecie. Staramy się przeciwdziałać tym zagrożeniom, zapewniając użytkownikom bezpieczeństwo korzystania z naszych usług oraz oferując niezbędną wiedzę o tym, jak używać ich bezpiecznie. Prowadzimy działania edukacyjne dotyczące internetu, dajemy narzędzia technologiczne pomagające w zabezpieczeniu naszych danych czy urządzeń, monitorujemy zagrożenia dla użytkowników sieci. Szczególną uwagę poświęcamy bezpieczeństwu dzieci w sieci, oferując najmłodszym i ich opiekunom specjalne programy edukacyjne i dedykowane usługi.
Za monitorowanie zagrożeń w sieci odpowiada CERT Orange Polska: zespół, którego zadaniem jest czuwanie nad bezpieczeństwem klientów Orange. Na bieżąco reaguje na zagrożenia i wspiera użytkowników internetu. Miesięcznie monitoruje 6 miliardów różnych zdarzeń w sieci. Rocznie ośrodek odnotowuje ponad 2 miliony rozmaitych incydentów i potencjalnych zagrożeń w sieci. Jednym z ich działań była blokada portu 25 dla użytkowników Neostrady, co spowodowało spadek ilości generowanego spamu o 99%. Dzięki temu jednemu posunięciu, Polska na dobre opuściła czołówki rankingów najbardziej spamujących krajów.
Więcej o wpływ społeczny Orange Polskaotwiera się w nowym oknie
wpływ społeczny Orange Polskaotwiera się w nowym oknieZ uwagi na szybki rozwój technologii teleinformacyjnych, coraz większą wagę przywiązujemy do bezpieczeństwa przetwarzanych danych. Ten temat uznany został za bardzo ważny przez klientów indywidualnych i biznesowych, jak również instytucje publiczne. Dlatego bezpieczeństwo sieci stało się jednym z 4 głównych filarów strategii społecznej odpowiedzialności Orange Polska. Za najważniejsze w tym obszarze uznane zostały kwestie dotyczące zabezpieczenia i przetwarzania danychotwiera się w nowym oknie, w tym naszych danych osobowychotwiera się w nowym oknie jak również bezpieczeństwo w korzystaniu z urządzeń telekomunikacyjnychotwiera się w nowym oknie. Szczególnie wrażliwą kwestią dla interesariuszy był też temat bezpieczeństwa najmłodszychotwiera się w nowym oknieużytkowników sieci.