SEKCJA: Strategia CSR
Strategia społecznej odpowiedzialności Orange Polska
W Orange Polska wdrażamy politykę społecznej odpowiedzialności biznesu we wszystkich obszarach działalności naszej firmy już od kilku lat.
Misja CSR
- umożliwiamy korzystanie z możliwości cyfrowego świata wszytskim, niezależnie od umiejętności, miejsca zamieszkania, wieku czy sprawności
- budujemy przejrzyste i uczciwe relacje z naszymi klientami
- dostarczamy naszym inwestorom pełną informację na temat naszej działalności
- realizujemy cele biznesowe z poszanowaniem zasad ekologii i w harmonii ze środowiskiem
- tworzymy kulturę współpracy, w której wszyscy pracownicy czują się szanowani, swobodnie realizują cele zawodowe i życiowe pasje
Nasza strategia społecznej odpowiedzialności uwzględnia cele biznesowe firmy i wpisuje się ich realizację. Kluczowym elementem w tworzeniu strategii były wnioski z dialogu z interesariuszami, trendy rynkowe oraz wyzwania społeczne dla naszej branży w Polsce i na świecie.
Nad realizacją strategii czuwa Komitet Sterujący ds.CSR złożony z menedżerów odpowiedzialnych za poszczególne obszary funkcjonowania firmy.
Działaniami z zakresu społecznej odpowiedzialności zajmuje się na co dzień zespół CSR i Sponsoringu, który współpracuje z koordynatorami CSR w obszarach, a także także ze specjalistami CSR w Orange z innych krajów. Zespół znajduje się w strukturze Komunikacja Korporacyjna i CSR oraz podlega Dyrektorowi Wykonawczemu ds. Korporacyjnych.
Integracja cyfrowa,
ponieważ chcemy, aby każdy mógł korzystać z możliwości cyfrowego świata, niezależnie od umiejętności, miejsca zamieszkania, wieku czy sprawności.
działanie |
cele do roku 2015 |
status realizacji |
---|---|---|
dostosowanie usług do potrzeb osób z niepełnosprawnościami |
1/6 salonów sprzedaży dostosowana do potrzeb klientów z niepełnosprawnościami |
wprowadzenie usługi tłumacza migowego w 2015 r. częściowo zrealizowane |
obsługa bez barier – przeszkolenie pracowników obsługi w zakresie potrzeb klientów z niepełnosprawnościami |
zrealizowane | |
dostępna strona internetowa na poziomie AA wg. standardu WCAG |
34 % dostępności wg. standardu WCAG częściowo zrealizowane |
|
edukacja cyfrowa seniorów |
opracowanie kompleksowego programu edukacji cyfrowej seniorów |
materiały edukacyjne ABC Internetuotwiera się w nowym oknie projekt Spotkania z pasjamiotwiera się w nowym oknie zrealizowane |
edukacja w zakresie nowych technologii dla społeczności |
realizacja przez Fundację Orange programów budujących kompetencje cyfrowe dla społeczności – dotarcie do 110 tys. osób |
Pracownie Orangeotwiera się w nowym oknie Akademia Orangeotwiera się w nowym oknie Orange dla bibliotekotwiera się w nowym oknie zrealizowane |
Bezpieczna sieć,
ponieważ chcemy, aby korzystanie z najnowszych technologii było proste i wolne od zagrożeń.
działanie |
cele do roku 2015 |
status realizacji |
---|---|---|
usługi zapewniające bezpieczeństwo dzieci w internecie |
wprowadzenie ofert zawierających narzędzia kontroli rodzicielskiej |
Bezpieczny Starterotwiera się w nowym oknie zrealizowane |
edukacja dzieci w zakresie bezpieczeństwa w internecie |
przeszkolenie 178 tys. dzieci z zasad bezpiecznego internetu |
Bezpiecznie Tu i Tamotwiera się w nowym oknie zrealizowane |
cykliczne badania nt. bezpieczeństwa dzieci w sieci w Polsce |
Badanie bezpieczeństwo dzieci w internecieotwiera się w nowym oknie wspólnie z Fundacją Dzieci Niczyje zrealizowane |
|
edukacja rodziców i nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa w internecie |
wydanie nowej edycji bezpłatnego poradnik dla rodziców nt. "Bezpieczne media” |
Bezpiecznie Tu i Tamotwiera się w nowym oknie zrealizowane |
dbanie o bezpieczeństwo danych klientów |
opracowanie i wdrożenie nowej „Polityki bezpieczeństwa danych osobowych” oraz „Regulaminu przetwarzania danych osobowych” |
Wdrożenie nowych polityk w zakresie bezpieczeństwa i przetwarzania danych osobowych. Bezpiecznie Tu i Tamotwiera się w nowym oknie zrealizowane |
Czyste środowisko,
ponieważ chcemy realizować nasze cele biznesowe z poszanowaniem zasad ekologii i w harmonii ze środowiskiem.
działanie |
cele do roku 2015 |
status realizacji |
---|---|---|
odzyskiwanie urządzeń (telefony komórkowe, modemy, itp.) |
odzyskanie 7,5 % urządzeń w stosunku do wprowadzonych na rynek |
4,1 % odzyskanych urządzeń w stosunku do wprowadzonych na rynek częściowo zrealizowane |
promocja e-dokumentów |
46% naszych klientów dostaje e-fakturę |
58,6% naszych klientów korzysta z e-faktura w Orangeotwiera się w nowym oknie zrealizowane |
eko-opakowania |
100% urządzeń dostarczanych przez proces odnowy w eko-opakowaniach. |
Pudełka eco wykorzystujemy dla wszystkich odnawianych urządzeń zrealizowane |
zmniejszenie zużycia energii |
uruchomienie kompleksowego programu oszczędności energii elektrycznej |
zrealizowane |
Ciekawy zespół,
ponieważ chcemy tworzyć kulturę współpracy, w której wszyscy pracownicy czują się szanowani, swobodnie realizują cele zawodowe i życiowe pasje.
działanie |
cele do roku 2015 |
status realizacji |
---|---|---|
równe szanse dla wszystkich w dostępie do pracy i awansów |
co najmniej 35% kobiet na stanowiskach menedżerskich |
36,8% kobiet na stanowiskach menedżerskich zrealizowane |
65% list sukcesorów w grupie TOP menedżerów z przynajmniej jedną kobietą na liście |
41,7% list sukcesorów w grupie TOP menedżerów z przynajmniej 1 kobietą na liście częściowo zrealizowane |
|
2,30% osób z niepełnosprawnościami zatrudnionych w firmie |
1,66% osób z niepełnosprawnościami zatrudnionych w firmie częściowo zrealizowane |
|
zarządzanie różnorodnością |
wprowadzenie polityki zarządzania różnorodnością w firmie |
Polityka różnorodności w trakcie opracowywania, różnorodność wpisana w kompetencje menedżera, wykonany audyt różnorodności częściowo zrealizowane |
kultura organizacyjna oparta na zaangażowaniu |
co najmniej 10% pracowników zaangażowanych w wolontariat pracowniczy |
16,5% pracowników zaangażowanych w wolontariat w Orange zrealizowane |
Kalendarium 2014
Styczeń
- Dzień CSR w Orange Polska. Nagrody dla 10 Przyjaciół CSR – pracowników Orange Polska zaangażowanych w realizację idei społecznej odpowiedzialności w firmie.
- #babcia#dziadek kampania Fundacji Orange i Juniormedia Polska Press o bezpieczeństwie w internecie dla młodszych i starszych użytkowników sieci.
- Start realizacji 48 projektów edukacji cyfrowej dla 5 tys. dzieci i młodzieży w Akademii Orange
- Gala finałowa V polskiej edycji konkursu „Odkryj E-Wolontariat”. Fundacja Orange partnerem Konkursu.
Luty
- 2. urodziny Karty Różnorodności. Orange jest sygnatariuszem i opiekunem Karty w Polce
- Dzień Bezpiecznego Internetu 2014 „Razem tworzymy lepszy Internet”. Fundacja Orange partnerem głównym obchodów w Polsce.
- Bal Gwiazd Dobroczynności i nagrodzenie najbardziej zaangażowanych w akcje charytatywne artystów. Fundacja Orange partnerem.
- Specjalna Gwiazda Dobroczynności przyznana pracownikom Orange przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce za udział w akcji „Świąteczne prezenty w słusznym celu”.
Marzec
- Inauguracja III etapu Wizji Zrównoważonego Rozwoju dla Polskiego Biznesu 2050. Orange Polska uczestniczy w realizacji projektu.
- Konferencja Efektywność zaangażowania społecznego. Model LBG w praktyce zarządzania i raportowania. Prezentacja dobrej praktyki z Orange Polska.
- Konferencja Social Media Day Poland: Kids! poświęcona obecności dzieci w mediach społecznościowych. Partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange.
- Orange otrzymuje tytuł Top Employers Polska 2014
- Fundacja Orange partnerem kampanii Tydzień z Internetem 2014 – Get Online Week, która objęła swoim zasięgiem w Polsce ponad 15 tysięcy osób.
- XII edycja Raportu dobrych praktyk wydawanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 12 projektów Orange uznanych jako dobra praktyka biznesu w zakresie CSR.
Kwiecień
- 5 Targi CSR organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Z udziałem Orange Polska.
- Konferencja: Czy w biznesie mamy deficyt dialogu? Orange Polska otrzymuje I nagrodę Lidera dialogu z interesariuszami (w kategorii spółki duże) w Konkursie organizowanym przez Konfederację Lewiatan i firmę Deloitte.
- VIII Ranking odpowiedzialnych firm 2014 – Orange Polska zajął 1. miejsce w swojej branży i 3. miejsce w kategorii ogólnej
Maj
- Pierwszy Ogólnopolski Dzień Różnorodności organizowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
- Akademia Odpowiedzianego Biznesu 2014, „Odpowiedzialność pracownika i pracodawcy przyszłości”. Orange Polska jest partnerem programu.
- VIII Międzynarodowa Konferencja Fundraisingu z udziałem Orange Polska.
- Orange Polska otrzymał Złoty Listek CSR „Polityki”.
- Fundacja Orange partnerem Gali Wolontariatu organizowanej przez Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu.
- Tydzień Akademii Orange pod hasłem „Kultura Uskrzydla” – konkursy, wydarzenia, happeningi podsumowujące 48 projektów z zakresu nowoczesnej edukacji kulturalnej, w których uczestniczyło blisko 5000 dzieci i młodzieży z 14 województw.
- XVII edycja konkursu „Dobroczyńca Roku” Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Orange Polska opiekunem nowej kategorii konkursu „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu”.
Czerwiec
- Orange Warsaw Festival bez barier – dla wszystkich fanów dobre muzyki w rytmie pomagania
- Konferencja We Are Museums skierowana do przedstawicieli muzeów, którzy chcą poznać najnowsze idee i trendy ze świata muzeów. Fundacja Orange partnerem.
- Pierwszy w Polsce Wirtualny marsz przeciwko cyberprzemocy – Fundacja Orange Partnerem. W międzynarodowej, pokojowej demonstracji przeciwko cyberprzemocy wzięło udział 100 000 uczestników z 26 krajów.
Lipiec
- Start wakacyjnych pikników edukacyjnych "Sieciaki na wakacjach" Fundacji Dzieci Niczyje. Fundacja Orange partnerem.
- Turnusy rehabilitacyjne dla 90 dzieci z wadą słuchu w ramach programu „Dźwięki Marzeń” Fundacji Orange. Do tej pory z takich wyjazdów skorzystało już 942 podopiecznych Fundacji z całej Polski.
Sierpień
Wakacje
Wrzesień
- Uwolnij pomysł! - rusza VI edycja Akademii Orange programu grantowego Fundacji Orange
- Premiera poradnika Grywalizacja. Zrób to sam! – wydanego przez Fundację Orange, Fundację Highlight/Inaczej i Laboratorium EE.
- Międzynarodowa Konferencja Bezpieczeństwo Dzieci w Internecie organizowana przez Polskie Centrum Programu Safer Internet. Fundacja Orange głównym partnerem tego wydarzenia.
- VII Ogólnopolskie Forum Inicjatyw Pozarządowych z udziałem Orange Polska.
- 25 lat wolności. 25 lat zaangażowania biznesu w budowę społeczeństwa obywatelskiego – debata w Pałacu Prezydenckim zorganizowana przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Orange Polska partnerem projektu.
- Ogłoszenie naboru do programu Kluby Sportowe Orange.
- Fundacja Integracja przyznała Miasteczku Orange certyfikat „Obiekt bez barier”
Październik
- Orange bez barier – wprowadzenie udogodnień dla klientów z niepełnosprawnościami w ponad 150 salonach Orange Polska.
- Dzień Zarządzania Zgodnością (Compliance Day) po raz drugi w Orange Polska
- Kongres Różnorodności – nowe kierunki w CSR z udziałem przedstawiciela Orange Polska.
- II Antykonferencja CSR . Orange Polska partnerem wydarzenia.
- Indeks BI-NGO 2014, czyli komunikacja działań społecznych w internecie 500 największych firm w Polsce. Orange Polska partnerem badania.
- Orange Polska nagrodzony certyfikatem HR Najwyższej Jakości przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.
- Wydanie Global Compact Yearbook 2014.Orange Polska partnerem publikacji.
- II edycja Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej (WTEM) Fundacji Nowoczesna Polska dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Fundacja Orange partnerem konkursu.
- #SuperKoderzy - nauka programowania dla dzieci. Pierwsze warsztaty w Orange. Akcja wpisuje się w Europe Code Weekstrona w języku angielskim, otwiera się w nowym oknie (11-17 października), podczas którego miliony Europejczyków w ramach oddolnych inicjatyw poznają podstawy programowania.
- X-lecie Forum Darczyńców. Fundacja Orange członkiem Forum.
- II edycja konkursu „Dojrz@łość w sieci” Koalicji Cyfrowego Włączenia Generacji 50+. Orange Polska jest członkiem Koalicji.
- Tydzień Wolontariatu w Orange - 254 wolontariuszy pomogło 3500 dzieciom poznać zasady bezpiecznego nternetu, a ponad 500 seniorom opanować podstawy obsługi komputera.
- Premiera publikacji „Fundacja Orange. Dobre praktyki”- zestaw pomysłów na kreatywne projekty dźwiękowe, teatralne i wizualne. Wszystkie przetestowane w Akademii Orange, dostępne na CC.
Listopad
- 25 lat odpowiedzialności W Polsce - konferencja inaugurująca Rok Odpowiedzialności THINKTHANK. Orange Partnerem projektu.
- Wielka Gala Integracji organizowana przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Nagroda Medal integracji dla Orange Polska.
- Firma dobrze widziana – tytuł nadany Orange przez Business Centre Club.
- Gala finałowa VIII edycji konkursu liderzy Filantropii organizowanego przez Forum Darczyńców. Orange Polska partnerem merytorycznym konkursu.
- Inauguracja XIII edycji Programu Stypendiów Pomostowych. Fundacja Orange wspiera najzdolniejszych studentów kierunków związanych z nowoczesnymi technologiami, oferując im stypendia.
- Gala Finałowa konkursu Liderzy Filantropii organizowanego przez Forum Darczyńców. Orange Polska partnerem merytorycznym konkursu.
Grudzień
- Udział Fundacji Orange w Godzinie Kodowania. 8 – 14 grudnia.
- Finał projektu Spotkania z pasjami na rzecz aktywizacji osób starszych: 15 spotkań z pasjami, 5000 uczestników na każdym spotkaniu, 400 bibliotek/placówek.
- 1300 wolontariuszy – Mikołajów z Orange odwiedziło z prezentami 15 000 małych pacjentów szpitali w całej Polsce.
- Powstał 200. Bajkowy Kącik – kolorowa świetlica dla dzieci stworzona przez wolontariuszy Fundacji Orange w szpitalu.
- II Konferencja Koalicji „Prezesi – wolontariusze 2011”. Orange Polska jest partnerem programu.
- Implementacja wytycznych ONZ ds. Biznesu i Praw Człowieka - konferencja UN Global Compact w Polsce. Orange Polska partnerem konferencji.
- Nasze Call Center Centrum Obsługi Klienta w Lublinie otrzymało prestiżowy certyfikat COPC Inc. czyli Customer Operations Performance Center potwierdzający wysokie standardy działania call center.
- Prezentacja wyników VIII edycji projektu RESPECT Index Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Orange Polska kolejny raz w indeksie.
- Konkurs Raporty Społeczne. Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2013 otrzymał nagrodę główną.