Orange Polska

W ciągu kilkudziesięciu lat naszej obecności na polskim rynku z państwowego przedsiębiorstwa telefonicznego zmieniliśmy się w nowoczesną firmę telekomunikacyjną XXI wieku. Obecnie Orange Polska jest częścią światowej Grupy Orange, jednego z największych światowych operatorów telekomunikacyjnych.

Globalna marka Orange działa w 29 krajach, skupiając 244 mln klientów. Od 10 lat jest obecna w Polsce.

Dążymy do tego, aby marka Orange została najchętniej wybieraną marką telekomunikacyjną. Naszym celem jest zdemokratyzowanie rewolucji cyfrowej. Chcemy, aby to, co inni przedstawiają wyłącznie jako technologie, było jak najbardziej zrozumiałe, proste i przyjazne. Chcemy pokazać, w jaki sposób nasze produkty i usługi wraz z naszymi ludźmi zmieniają na lepsze codzienne życie każdego naszego Klienta.

SEKCJA: Orange w Polsce

Orange w Polsce

Orange Polska jest wiodącym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce, działamy we wszystkich segmentach rynku telekomunikacyjnego. Posiadamy największą w Polsce infrastrukturę techniczną, wspierającą świadczenie usług telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz przesyłu danych.

Jesteśmy głównym dostawcą usług dzierżawy łączy telekomunikacyjnych w Polsce, udostępniając dzierżawione linie analogowe i cyfrowe. Najważniejszymi użytkownikami tych łączy są inni operatorzy telekomunikacyjni, administracja państwowa, instytucje finansowe oraz dostawcy usług internetowych.

Oferujemy klientom biznesowym szeroki portfel usług dla małych i średnich firm, a także zaawansowane rozwiązania dla korporacji.

W 2013 roku z powodzeniem wprowadziliśmy na rynek nową markę nju.mobile, skierowaną do klientów najbardziej wrażliwych na cenę. W ofercie nju.mobile dostępne są zarówno taryfy abonamentowe, jak i na kartę, o prostej strukturze i bez dopłat do telefonów.

23 mln klientów

Usługi telefonii komórkowej

Świadczymy usługi telefonii komórkowej ponad 15,6 miliona klientów, oferując szeroką gamę usług abonamentowych (post-paid) i przedpłaconych (pre-paid).

Nasza oferta usług abonamentowych jest oparta na segmentacji klientów według rodzaju najczęściej używanych usług (głosowych, tekstowych, przeglądarki internetowej). Dzięki temu możemy przedstawić każdemu klientowi najkorzystniejszą dla niego propozycję, dostosowując elementy oferty (telefon, pakiety minut, SMS i transmisji danych) do jego indywidualnych potrzeb.

Świadczymy także usługi szybkiego mobilnego dostępu do internetu.

Usługi telefonii stacjonarnej

Poprzez swoją ogólnopolską sieć świadczy tradycyjne usługi telefonii stacjonarnej dla ponad 4,5 mln klientów detalicznych.

Oferta usług stacjonarnych obejmuje połączenia lokalne, międzystrefowe, międzynarodowe i do sieci komórkowych, oferowane w pakietach minut w ramach abonamentu lub płatne według czasu połączeń.

Dostęp szerokopasmowy

Obsługujemy ponad 2,2 mln klientów usług stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do Internetu. Podstawowa usługa szerokopasmowego dostępu do internetu jest oferowana pod nazwą „neostrada”, przy czym dostępne są opcje o różnych prędkościach. Neostrada jest często łączona w pakiecie z ofertą usług telewizyjnych.

Usługi telewizyjne

Z naszych usług telewizyjnych korzysta ponad 0,7 mln klientów.

W ofercie mamy usługi telewizyjne świadczone poprzez transmisję satelitarną (DTH) lub sieć IP (IPTV). Bogata oferta pakietów telewizyjnych z sponad 150 kanałami dla całej rodziny jest dostępna w zestawie z szybkim domowym internetem, Neostradą.

Ponadto, klienci mają dostęp do wideo na życzenie z setkami filmów i seriali telewizyjnych.

Grupa Orange

W skład Grupy Kapitałowej Orange Polska wchodzą m.in:

Orange Polska

Orange Polska jest liderem na polskim rynku telefonii stacjonarnej, internetu i transmisji danych. Oferuje kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne dostępne w całym kraju.

strona główna Orange Polskaotwiera się w nowym oknie

Orange Customer Service
Sp. z o.o.

Firma zapewnia kompleksową obsługę klientów indywidualnych i biznesowych Orange Polska.

o firmie OCSotwiera się w nowym oknie

Contact Center

Spółka specjalizuje się w usługach z zakresu sprzedaży, obsługi klienta, badań marketingowych, organizacji i obsługi konkursów oraz programów lojalnościowych, studia nagrań, doradztwa biznesowego oraz wirtualnego contact center.*

Contact Centerotwiera się w nowym oknie

*Spółka została sprzedana w 2015 roku

Integrated Solutions

Firma świadczy usługi integracji systemów informatycznych i telekomunikacyjnych oraz dostarcza rozwiązania dedykowane Centrom Przetwarzania Danych

Integrated Solutionsotwiera się w nowym oknie

TP Teltech

Firma specjalizuje się w dostarczaniu infrastruktury teletechnicznej. Zapewnia również usługi w zakresie kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych i teleinformatycznych.

Nowoczesne sieci telekomunikacyjne oraz światłowodowe TP TELTECHotwiera się w nowym oknie

Orange Retali

Orange Retali (wcześniejsza nazwa Ramsat S.A.) jest autoryzowanym przedstawicielem Orange Polska. Sieć sprzedaży obejmuje cały obszar Polski oraz liczy 130 punktów sprzedaży oraz około 150 Konsultantów Klientów Biznesowych.

Orange Retail SAotwiera się w nowym oknie

TP Invest

Firma sprawuje nadzór właścicielski nad wszystkimi spółkami zależnymi Orange Polska, które nie są związane z podstawowa działalnością Grupy. Spółka zajmuje się również działalnością inwestycyjną.

TP Investotwiera się w nowym oknie

Telefony Podlaskie

Firma świadczy usługi telekomunikacyjne na terenie powiatu sokołowskiego, dostarcza programy telewizyjne oraz oferuje usługi dostępu do szerokopasmowego internetu.

Telefony Podlaskieotwiera się w nowym oknie

TP Edukacja i Wypoczynek

Firma zajmuje się organizacją imprez szkoleniowych i rekreacyjnych dla klientów biznesowych pod marką Exploris.

Exploris. Szkolenia i rekreacjaotwiera się w nowym oknie

NetWorkS! Sp. z o.o.

Firma została powołana przez Orange Polska oraz T-Mobile do zarzadzania, obsługi, rozwoju i utrzymani sieci obu operatorów. Jednym z głównych celów firmy jest stworzenie najwyższej klasy sieci komórkowej w Polsce, a w konsekwencji widoczna poprawa jakości świadczonych usług i zwiększenie ich zasięgu.

NetWorkS!otwiera się w nowym oknie

Fundacja Orange

Fundacja została powołana przez Orange Polska do realizacji działań prospołecznych.

Fundacja Orangeotwiera się w nowym oknie

Pełna informacja na temat Grupy Kapitałowej Orange Polska zawarta jest w sprawozdaniu rocznym na stronie sprawozdania finansowe Orange 2014otwiera się w nowym oknie

SEKCJA: Orange na świecie

Orange na świecie

29 krajów, w których działa Orange

244 miliony klientów na świecie

  • 185 mln klientów

    usług mobilnych

  • 16 mln klientów

    szybkiego internetu szerokopasmowego

  • 7,2 mln

    klientów Orange TV

  • 12,6 mln

    klientów Orange Finanse

  • 49%

    wspiera klientów indywidualnych i biznesowych w ich cyfrowym życiu

  • 25%

    utrzymuje sieć, projektuje i buduje infrastrukturę, która dostarcza nowe rozwiązania i usługi

  • 14%

    pełni funkcje wsparcia, przygotowuje ekspertyzy wewnętrzne

  • 9%

    zarządza i przekształca systemy informatyczne, aby zapewnić klientom bezproblemową obsługę

  • 2%

    odkrywa nowe źródła innowacji i współpracuje z innymi w tym obszarze

  • 1%

    wzbogaca naszą ofertę w zakresie kontentu i multimediów

156 000 pracowników na całym świecie

1,6 miliona używanych telefonów zebranych w 2014 roku w Europie

o 21% mniej emisji CO2 przypadającej na jednego klienta od 2008 roku

7 482 patenty w naszym portfolio

ponad 8 milionów fanów na facebook’u

1,8 miliona beneficjentów & 7 000 wolontariuszy w 30 krajach w 2014 roku

1 Zobowiązanie

zapewnienie wszystkim możliwości rozwoju dzięki technologii cyfrowej

Mapa

mapa świata z zaznaczonymi krajami, gdzie działa Orange, dostępne w postaci listy poniżej

Wskaż kursorem myszy, aby powiększyć

Mapa krajów, w których działa Orange:

  • Wielka Brytania
  • Francja
  • Luksemburg
  • Belgia
  • Hiszpania
  • Maroko
  • Słowacja
  • Polska
  • Rumunia
  • Mołdawia
  • Tunezja
  • Armenia
  • Irak
  • Jordania
  • Egipt
  • Senegal
  • Gwinea Bissau
  • Gwinea Konakry
  • Wybrzeże Kości Słoniowej
  • Mali
  • Nigeria
  • Kamerun
  • Republika Środkowoafrykańska
  • Demokratyczna Republika Kongo
  • Kenia
  • Botswana
  • Madagaskar
  • Reunion
  • Mauritius
  • Vanuatu
  • Francuskie Karaiby

Historia

Zobacz historię telekomunikacji i marki Orange na świecie na historia Orange strona w języku angielskim, otwiera się w nowym oknie

SEKCJA: Etyka i wartości

Wartości marki Orange

 
  • Przyjazna

    Traktujemy każdego jak indywidualną osobę i poświęcamy czas na słuchanie. Cieszymy się ze wspólnej pracy i wspólnego osiągania sukcesów.

  • Uczciwa

    Mówimy o tym, co zamierzamy robić i robimy to, co obiecaliśmy. Nie mamy nic do ukrycia, jesteśmy odpowiedzialni za nasze działania. Zawsze jesteśmy transparentni i uczciwi.

  • Bezpośrednia

    Zawsze staramy się mówić w sposób zrozumiały dla każdego. Jesteśmy jednoznaczni w naszych wypowiedziach.

  • Inspirująca

    Za każdym razem staramy się oglądać świat z innej perspektywy, by wybrać najlepszy sposób działania. Z nami wszystko nabiera koloru. Jesteśmy gotowi przekraczać granice i podejmować ryzyko.

  • Dynamiczna

    Pasjonuje nas to, co robimy i w co wierzymy. Chcemy aktywnie zmieniać ludzkie życie. Nasz optymizm jest zaraźliwy.

Kodeks Etyki

Nasze wartości są wpisane w Kodeks Etyki Orange Polska. Zasady Kodeksu są zgodne z tak fundamentalnymi normami, jak Powszechna Deklaracja Praw Człowieka czy zalecenia Międzynarodowej Organizacji Pracy.

Staramy się, aby zasady Kodeksu znane były wszystkim pracownikom, dlatego szkolenie etyczne jest obowiązkowe. Do tej pory wzięło w nim udział niemal 100 % pracowników Orange Polska (24 396 h szkoleniowych). W roku 2014 szkolenie odbyło 701 nowych pracowników (559 h szkoleniowych). Tematyka szkolenia uwzględnia kwestie praw człowieka i równego traktowania, a poruszane zagadnienia dotyczą m.in. niedyskryminacji, korupcji, czy konfliktu interesów. Szkoleniem objęci są zarówno pracownicy etatowi, jak i współpracownicy (outsource). Dla wszystkich nowych pracowników wprowadziliśmy również obowiązkowe szkolenie na temat społecznej odpowiedzialności biznesu.

Za rozpatrywanie spraw związanych z przestrzeganiem norm etycznych odpowiedzialna jest Komisja ds. Etyki. Komisja przedstawia roczne sprawozdanie ze swojej działalności Prezesowi Orange Polska oraz Komitetowi Audytowemu Rady Nadzorczej, a dla pracowników przygotowuje roczne podsumowanie swoich działań.

W firmie działa system anonimowego zgłaszania zachowań nieetycznych. Wiadomości elektroniczne wysyłane na adres * zapytaj_etyka mają charakter poufny a wszystkie postępowania wyjaśniające są prowadzone z zachowaniem całkowitej poufności.

kodeks etyki Orange Polskaotwiera się w nowym oknie

Compliance

Stosowanie wysokich standardów i norm nie tylko w odniesieniu do jakości i innowacyjności naszych usług, ale także sposobu prowadzenia działalności i utrzymywania relacji biznesowych, to wymagania, jakie stawia przed nami rynek. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie Programu Zarządzania Zgodnością (Compliance).

Program aktywnie wspiera stosowane przez nas dobre praktyki biznesowe. Do głównych zadań Programu należy identyfikacja zagrożeń, monitorowanie incydentów oraz inicjowanie i podejmowanie działań naprawczych, mających na celu zapobieganie potencjalnym negatywnym skutkom nieprzestrzegania przez organizację przepisów prawa, dobrych praktyk i standardów rynkowych.

Wdrożenie Programu Zarządzania Zgodnością oraz stosowanie jego założeń ma na celu zagwarantowanie nam i naszym partnerom prowadzenia działań zgodnie z najwyższymi standardami i jest ważnym elementem budowania zaufania akcjonariuszy, partnerów biznesowych, klientów, pracowników oraz pozostałych interesariuszy do naszej firmy.

Więcej na stronie zarządzanie zgodnościąotwiera się w nowym oknie

Kodeks Odpowiedzialnej Komunikacji

Chcemy lepiej komunikować się z naszymi klientami - w sposób jasny, przyjazny i odpowiedzialny, dlatego wprowadziliśmy Kodeks Odpowiedzialnej Komunikacji. Celem tego dokumentu jest zastosowanie zobowiązań społecznych i środowiskowych we wszelkich formach komunikacji marketingowej i stworzenie jak najlepszej praktyki dotyczącej komunikacji.

Nasze zasady:

  • okazywanie szacunku poprzez włączanie klientów w proces komunikacji
  • pozyskiwanie zaufania poprzez szczerość w komunikacji
  • odpowiedzialne zachowanie podczas rozmów
  • ponoszenie odpowiedzialności za środowisko
  • wdrażanie wśród partnerów podobnych zasad komunikacji

Nasz Kodeks był konsultowany z polskimi i międzynarodowymi ekspertami, w tym przedstawicielami krajowego regulatora, organizacji konsumenckich, branży marketingowej oraz organizacjami zajmującymi się ochroną środowiska. Kodeks jest udostępniany naszym pracownikom oraz partnerom.

Wszystkie produkty dostępne w ofercie Orange Polska posiadają odpowiednie oznaczenia tj.:

  • nazwa producenta towaru i jego adres, instrukcja w języku polskim;
  • oznaczenie CE na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 kwietnia 2004 r. w sprawie dokonywania oceny zgodności telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przeznaczonych do dołączania do zakończeń sieci publicznej i urządzeń radiowych z zasadniczymi wymaganiami oraz ich oznakowania;
  • oznaczenie „kosz” na podstawie Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym;
  • deklaracja zgodności DoC (Declaration of Conformity) na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 3 lutego 2006 r.
  • informacja o SAR (Specific Absorption Rate) na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 3 lutego 2006 r.

Dobre praktyki rynkowe

W naszych działaniach rynkowych odwołujemy się również do innych kodeksów dobrych praktyk i zasad postępowania, które oparte są na normach etycznych i zawodowych.

Więcej na stronie kodeksy dobrych praktykotwiera się w nowym oknie

Łańcuch dostaw

łańcuch dostaw forma tekstowa poniżej łańcuch dostaw forma tekstowa poniżej

Rysunek przedstawia łańcuch dostaw dla firmy telekomunikacyjnej. Po lewej stronie znajdują się obrazy symbolizujące 3 rodzaje dostawców:

  • dostawcy podzespołów i hardware
  • producenci sprzętu sieciowego
  • dostawcy treści i software

Delikatne linie od dostawców prowadzą co środkowej części rysunku, gdzie zawarto obrazy symbolizujące operatora telekomunikacyjnego, który w swoim obszarze posiada:

  • Sieć kablową
  • Usługi
  • Oraz infrastrukturę w postaci masztów i satelitów.

Prawa część rysunku zawiera symbol sprzedaży usług firmy, która kierowana jest do klientów biznesowych i indywidualnych.

SEKCJA: Ład korporacyjny

Ład korporacyjny i zarządzanie ryzykiem

Orange Polska S.A. jako spółka obecna na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. stosuje zasady ładu korporacyjnego w postaci „Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW” - Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPWotwiera się w nowym oknie

Szczegółowe informacje na temat zasad ładu korporacyjnego, a w szczególności:

  • Struktura akcjonariatu
  • Statut
  • Regulaminy Zarządu i Rady Nadzorczej
  • Regulamin Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy
  • Oświadczenie dla GPW o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego

zamieszczone są na stronie ład korporacyjny zgodny z dobrą praktyką międzynarodowąotwiera się w nowym oknie

System kontroli wewnętrznej oraz zarządzania ryzykiem w firmie umożliwia zarządzanie ryzykiem związanym z osiąganiem celów biznesowych (choć tego ryzyka całkowicie nie eliminuje). Ma na celu również zapewnienie wiarygodności jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych, a także zgodności funkcjonowania firmy z odpowiednimi przepisami prawa i regulacjami.

Chcąc doskonalić sposób zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu w Orange, opracowaliśmy również listę ryzyk społecznych, która wpisana została w system zarządzania ryzykiem w firmie.

Regulamin komitetu audytowego rady nadzorczej Orange Polskaotwiera się w nowym oknie dokonuje przeglądu ryzyk co najmniej 2 razy w roku. Raz w roku raport w zakresie zarządzania ryzykiem przedstawiany jest również Radzie Nadzorczej. Dalsze informacje na temat systemów kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem są opisane w sprawozdaniach Zarządu, Komitetu Audytywnego oraz Rady Nadzorczej z działalności w 2014 roku dostępnym na stronie dokumenty korporacyjneotwiera się w nowym oknie

  • Maciej Witucki
  • Andrzej Koźmiński
  • Gervais Pellissier
  • Marc Ricau
  • Henryka Bochniarz
  • Jean-Marie Culpin
  • Eric Debroeck
  • Ramon Fernandez
  • Mirosław Gronicki
  • Russ Houlden
  • Marie-Christine Lambert
  • Maria Pasło–Wiśniewska
  • Gerard Ries
  • Wiesław Rozłucki
  • Valérie Thérond

skład na 6 czerwca 2015 r.

Rada Nadzorcza pełni swe obowiązki kolegialnie. W ramach Rady funkcjonują też komitety: ds. audytu, wynagrodzeń i strategii.

Obowiązki i zakres odpowiedzialności, jak również wymagania w zakresie kwalifikacji, doświadczenia i kompetencji członków Rady Nadzorczej określone są w Statucie. Dodatkowe zapisy znajdują się w dokumencie Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPWotwiera się w nowym oknie. Kwestie dotyczące uniknięcia konfliktu interesów członków Rady Nadzorczej reguluje Regulamin Rady Nadzorczej (dokumenty korporacyjneotwiera się w nowym oknie)

Więcej o Radzie Nadzorczej na stronie rada nadzorczaotwiera się w nowym oknie

  • Bruno Duthoit – Prezes Zarządu
  • Mariusz Gaca – Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego
  • Piotr Muszyński – Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych
  • Jolanta Dudek – Członek Zarządu ds. Obsługi Klientów i Strategii Relacji z Klientami
  • Jacek Kowalski – Członek Zarządu ds. Zasobów Ludzkich
  • Bożena Leśniewska – Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Komercyjnej Digitalizacji
  • Maciej Nowohoński – Członek Zarządu ds. Finansów
  • Michał Paschalis-Jakubowicz – Członek Zarządu ds. Marketingu

skład na 26 października 2015r.


Szczegółowe informacje o członkach Zarządu oraz opis uprawnień Zarządu określa Regulamin Zarządu dostępny pod adresem dokumenty korporacyjneotwiera się w nowym oknie

Członkowie Rady Nadzorczej i Zarządu Spółki wypełniają kwartalne oświadczenia, w których deklarują wszelkie formy powiązań, ze spółką i podmiotami zależnymi, które są ujawnione zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej w sprawozdaniu finansowym Spółki.

  • Irmina Bubałło-Wojciechowska
    Dyrektor Wykonawczy ds. Centrum Usług
  • Jarosław Starczewski
    Dyrektor Wykonawczy ds. Rynku Klientów-Operatorów
  • Magdalena Hauptman-Kokosza
    Wykonawczy ds. Efektywności i Transformacji
  • Paweł Patkowski
    Dyrektor Wykonawczy ds. Marki i Komunikacji Marketingowej
  • Witold Drożdż
    Dyrektor Wykonawczy ds. Korporacyjnych

Akcjonariusze

Diagram kołowy. Orange S.A. jest w posiadaniu 50,67% akcji, a pozostali akcjonariusze posiadają 49,33%

Orange S.A.

Pozostali
akcjonariusze

Stan na dzień 31.12.2014r.


Orange Polska S.A. zwołuje Walne Zgromadzenia Akcjonariuszy zgodnie z zasadami określonymi w Kodeksie Spółek Handlowych oraz dobrymi praktykami w zakresie komunikacji z akcjonariuszami. Akcjonariusze mogą uczestniczyć w Walnym Zgromadzeniu osobiście lub przez przedstawiciela. Zapewniamy im możliwość zgłaszania rekomendacji i wskazówek Zgodnie z Kodeksem Spółek Handlowych (art. 401) akcjonariusze posiadający minimum 5% akcji mogą zgłaszać projekty Uchwał. Zachęcamy też naszych akcjonariuszy do odgrywania aktywnej roli w ramach ładu korporacyjnego. Zgoda akcjonariuszy jest wymagana przy podejmowaniu kluczowych decyzji.

Zarząd i członkowie ścisłego kierownictwa Orange Polska prowadzą aktywny dialog z akcjonariuszami Spółki, organizują regularnie prezentacje dla inwestorów instytucjonalnych oraz przedstawicieli krajowych i międzynarodowych instytucji finansowych.

Więcej informacji na stronie Walne Zgromadzenie Akcjonariuszyotwiera się w nowym oknie

RESPECT index

Akcje Orange Polska są włączone do indeksu RESPECT, pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej indeksu spółek odpowiedzialnych. Jego celem jest wyłonienie spółek zarządzanych w sposób odpowiedzialny i zrównoważony; ponadto mocno akcentuje on atrakcyjność inwestycyjną spółek.

Aby znaleźć się w Indeksie, Spółka musiała wykazać się działaniami zgodnymi z najwyższymi standardami zarządzania w zakresie ładu korporacyjnego, ładu informacyjnego i relacji z inwestorami, a także w obszarze ochrony środowiska, kwestii społecznych i pracowniczych.

W każdej edycji indeksu RESPECT wymagania stawiane firmom są coraz wyższe. Nasza Spółka jest obecna w indeksie RESPECT od początku jego istnienia.

Więcej o indeksie Respect na stronie Respect Index. Odpowiedzialność społeczna Giełdyotwiera się w nowym oknie

SEKCJA: Nasz wpływ

  • 4,5% –
     wzrost polskiego PKB w latach 2004 – 2014 dzięki internetowi od Orange Polska
  • 26,5 mld zł –
     wydatki Orange Polska w latach 2005-2014 na zakup środków trwałych i wartości niematerialnych
  • 203,4 mld zł –
     wzrost popytu na towary i usługi polskich przedsiębiorstw dzięki wydatkom Orange Polska
  • 3,2 mld zł –
     kwota podatku dochodowego zapłaconego przez Orange Polska w latach 2005-2014

Orange Polska ma znaczący wpływ na polską gospodarkę zarówno ze względu na samą skalę działania i wielkość obrotu, jak i z uwagi na charakter działalności firmy jako operatora telekomunikacyjnego. Sprzedawane przez firmę produkty i usługi oraz przeprowadzane inwestycje, współtworzą polski produkt krajowy brutto (PKB). Do wzrostu PKB przyczyniają się też pośrednio płacone przez nas podatki, wydatki na pensje pracowników czy zakup produktów i usług u poddostawców – są to środki, które dalej krążą w gospodarce i dzięki którym kolejne podmioty tworzą dobra i usługi.

Ponadto nasz firma pełni szczególną rolę, jako podmiot stymulujący rozwój ekonomiczny. Dostarczane przez nas usługi i technologie telekomunikacyjne tworzą „krwiobieg” nowoczesnej, efektywnej i konkurencyjnej gospodarki opartej na wiedzy. Z infrastruktury firmy korzystają nie tylko indywidualni użytkownicy, ale także inne firmy, którym telefonia komórkowa czy internet ułatwia prowadzenie działalności. Rola Orange Polska jako dostawcy infrastruktury teleinformatycznej jest szczególnie istotna poza dużymi ośrodkami miejskimi, na słabiej zinformatyzowanych obszarach wsi i małych miast.

wpływ społeczny Orange Polskaotwiera się w nowym oknie

Kwestie istotne dla firmy i jej otoczenia

W raporcie pokazaliśmy skalę naszego działania Orange w Polsce i Orange na świecie. Wskazaliśmy również kwestie nasze wartości jako podstawowe dla budowania naszych relacji z otoczeniem biznesowym i społecznym. W Raporcie opisaliśmy też funkcjonujący w firmie ład korporacyjny, odwołując się do pełnej sprawozdawczości finansowej firmy jako spółki notowanej na giełdzie. Pokazaliśmy też szeroko nasze powiązania z innymi podmiotami rynkowymi.

SEKCJA: Kluczowe dane

Wyniki finansowe
wybierz
14141 12786 12212
6847 6110 5713
141 149 427
6593 6057 5520
560 470* 552
4857 4046 3921
1593 1105 1149
855 294 535
Liczba klientów
wybierz
14.9 15.3 15.63
6.9 7.2 7.68
8 8.1 7.95
5.1 4.8 4.5
2.3 2.3 2.25
0.706 0.707 0.748
  • Przychody

  • usługi telefonii komórkowej

  • sprzedaż sprzętu do telefonii komórkowej

  • usługi sieci stacjonarnej

  • pozostałe przychody

  • EBITDA skorygowana (w mln zł)

  • organiczne przepływy pieniężne (w mln zł)

  • raportowany zysk netto (w mln zł)

  • telefonii komórkowej

  • post-paid

  • pre-paid

  • telefonia stacjonarna

  • internet (klienci detalczni)

  • internet

Dane zgodne z raportami rocznymi za lata 2014 i 2013